TikTok is een snelgroeiend sociaal netwerk met een divers publiek. Waarom en wie heeft betaalde advertenties op TikTok nodig? Betaalde advertenties in de TikTok-feed met een veilingbetaalmodel worden gelanceerd via een speciaal advertentieaccount TikTok Ads Manager. Pixelcreatie en conversies Voordat u advertenties lanceert, wordt het aanbevolen om een TikTok Ads-pixel te maken, deze op de site te installeren en het bijhouden van gebeurtenissen op de site in te stellen. Maar ook hier is niet alles duidelijk en eenvoudig. Ik raad aan om één advertentieaccount te gebruiken voor slechts één project / site. Het is een feit dat u niet verschillende pixels in uw dashboard kunt selecteren om verschillende remarketingdoelgroepen te creëren. Als er binnen hetzelfde account twee of meer pixels worden gemaakt, die u op verschillende sites installeert, kunt u in de toekomst niet meer de doelgroep kiezen van welke specifieke site u wilt verzamelen voor het remarketing-segment. Het is mogelijk om alleen een voorwaarde te selecteren (bezoek aan de site of prestatie van een evenement op de site). Nadat u een pixel op de site heeft gemaakt en geïnstalleerd, moet u conversies instellen. Ook hier zijn subtiliteiten. Als u een conversie aanmaakt door een pagina te bezoeken, raad ik u aan om een ander conversietype dan Page View te selecteren. Selecteer Formulierverzending, Plaats een bestelling of een andere – dit heeft geen invloed op de werking van het evenement. Het is beter om het gebeurtenistype Paginaweergave niet te gebruiken Dit moet worden gedaan zodat u in de toekomst de mogelijkheid heeft om gegevens te gebruiken over gebruikers die op een specifieke pagina zijn terechtgekomen in termen van remarketing. Bij het maken van een aangepast publiek op basis van websiteverkeer, hebben we een pagina Bladeren-voorwaarde die overeenkomt met alle sitebezoekers, maar een paginaweergave-voorwaarde die overeenkomt met een specifieke paginatreffer. In termen van remarketing is er geen optie om de gebeurtenis Paginaweergave te selecteren Als u van plan bent om conversies in te stellen voor bezoeken aan verschillende pagina’s van de site, definieer dan een ander gebeurtenistype voor hen om deze gegevens in de toekomst te gebruiken om campagnes en remarketing te optimaliseren. Remarketing-doelgroepen Een ander kenmerk van het werken met remarketingdoelgroepen is dat ze standaard niet automatisch worden bijgewerkt. Als u een aangepast publiek heeft gemaakt op basis van sitebezoekers, en het heeft nog geen 1000 gebruikers gekregen en is nog steeds niet beschikbaar, verwacht dan niet dat binnen een week of een maand de gegevens erin zullen worden bijgewerkt en dat u het kunt gebruiken. Het is nodig om hetzelfde publiek over een langere periode opnieuw te creëren, met andere woorden, het opnieuw opbouwen. Dat wil zeggen, als ik in eerste instantie een publiek creëerde voor alle sitebezoekers in 30 dagen, maar het kwam niet samen, dan zal ik het na nog eens 30 dagen opnieuw maken en gebruikers erin opnemen in 60 dagen. Aangepaste doelgroepen worden standaard niet automatisch bijgewerkt Na 30 dagen actief adverteren op TikTok, kunt u remarketingdoelgroepen mogelijk automatisch bijwerken. U ziet hierover een melding in het advertentieaccount. Alle eerder gemaakte doelgroepen worden echter niet automatisch bijgewerkt, ze moeten nog steeds opnieuw worden gemaakt. In de toekomst zullen ze altijd relevant zijn. Als u op een bepaald moment helemaal stopt met adverteren in uw account, kan automatische verlenging worden uitgeschakeld. Maar als u na een tijdje opnieuw campagnes uitvoert en toegang krijgt tot automatisch bijwerken, worden alle eerder gemaakte doelgroepen automatisch bijgewerkt, dat wil zeggen dat u ze niet opnieuw hoeft te maken. Parameters voor advertentiecampagnes Adverteerders hebben toegang tot verschillende advertentiecampagnedoelen waarmee ze in verschillende stadia van de trechter met het publiek kunnen samenwerken en verschillende zakelijke problemen kunnen oplossen. Kies een doel dat past bij uw marketingdoelen. Bovendien heeft de keuze van het doel invloed op de betaalmethoden:
Als het uw doel is om conversies en verkopen aan te trekken, raad ik u aan het doel van de campagne ‘Conversie’ in het advertentieaccount te selecteren. De doelen van de advertentiecampagne Er is ook de mogelijkheid van split-testing. Op dit moment is splitsen echter alleen beschikbaar op basis van targeting. Ik raad aan om het te gebruiken om uw advertentiecampagnes te optimaliseren. De eerste lancering kan worden gedaan zonder een splitsing, en na het bepalen van de meest effectieve doelen, kunt u ze vergelijken via een A / B-test. Hierdoor worden twee identieke advertentiegroepen gemaakt met hetzelfde advertentiemateriaal maar verschillende targeting. Op advertentiegroepniveau moet u de platforms selecteren waarop uw advertenties worden weergegeven. Bij targeting op de Russische Federatie zullen vertoningen hoogstwaarschijnlijk alleen in de TikTok-applicatie terechtkomen, maar het is beter om andere applicaties uit te schakelen. Bovendien zijn alleen videoadvertenties relevant voor adverteren op TikTok en kunnen op sommige andere sites statische banners worden gebruikt. Keuze uit plaatsingen U kunt dynamische advertentie inschakelen voor uw advertentiegroep. Schakel dynamische advertentie in Schakel deze optie alleen in als u van plan bent meerdere varianten van advertentiemateriaal te testen die uit verschillende elementen bestaan: beschrijvingen, video’s, call-to-action, enz. Het uitvoeren van een dynamische advertentie duurt langer omdat het systeem eerst de elementcombinaties analyseert om de beste te selecteren. opties om het doel van de campagne te bereiken. Vervolgens worden de targetinginstellingen ingesteld. Op dit punt kunt u uw geografische targeting, geslacht, leeftijd en talen kiezen. TikTok Ads heeft ook nog geen dynamische parameters van UTM-tags die gegevens over het geslacht, de leeftijd of de werkelijke locatie van de gebruiker zouden kunnen overbrengen naar webanalysesystemen van derden, dus deze gegevens moeten worden verzameld in de statistieken van het reclamekabinet. Wedden strategie Wanneer u een conversiedoel selecteert, selecteert u de pixel en conversie die u wilt optimaliseren op advertentiegroepniveau. Een doel kiezen voor campagneoptimalisatie In de fase van het opzetten van de strategie raad ik aan het optimalisatiedoel ‘Conversies’ te kiezen, Conversies optimaliseren in de leerfase mogelijk te maken en een echte doel-CPA in te stellen. Het systeem zal zich dus onmiddellijk richten op het aantrekken van de meest getargete en conversiepubliek. Een biedingsbeheerstrategie opzetten Probeer tegelijkertijd het dagbudget van de advertentiecampagne niet significant te onderschatten, het is wenselijk dat het 10 keer meer is dan de streefwaarde van het tarief per conversie. De strategie-leerfase duurt 50 conversies. Totdat het algoritme deze hoeveelheid gegevens heeft verzameld, wordt aanbevolen om geen wijzigingen aan te brengen in de advertentiecampagne. Als het algoritme echter niet leidt tot minimaal 20 conversies in 10 dagen, kan worden geconcludeerd dat het niet optimaal kan leren. In dat geval raden we u aan uw targeting, advertenties of biedingen te wijzigen. Handige rapporten voor optimalisatie U kunt advertentieverkeer van TikTok analyseren met behulp van webanalysesystemen van derden. Om dit te doen, moet u standaard UTM-tags toevoegen aan de link naar de bestemmingspagina. Zoals ik hierboven schreef, biedt TikTok geen dynamische parameters voor UTM-tags, dus ik raad je aan om alle belangrijke informatie over targeting en advertenties in de parameter utm_content te schrijven. U kunt de effectiviteit van segmenten analyseren op sociaal-demografische kenmerken of categorieën van interesses in de TikTok Ads Manager zelf. U kunt rapporten vinden op campagne-, groeps- en advertentieniveau. Segment ‘Kosten × interesses’ In de bovenstaande voorbeelden heb ik segmenten voor totale kosten geselecteerd. Er zijn veel andere statistieken waaruit u kunt kiezen, waaronder conversiepercentages. Op deze manier vindt u inzichten over de meest effectieve targeting. U heeft in uw advertentiegroep bijvoorbeeld niet getarget op interessecategorieën of helemaal niet op geslacht en leeftijd, maar u kunt uit het rapport ontdekken dat de meeste conversies afkomstig zijn van ’25-34 + mannelijke’ gebruikers of gebruikers met interesse in toerisme. In plaats van output Er zijn echt veel nuances en subtiliteiten van het werken met betaalde advertenties op TikTok. Ik hoop dat dit bericht je helpt bij het lanceren van effectieve campagnes. Succesvolle advertentiecampagnes!
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html |
