Bij het beheren van een eigen bedrijf is het mogelijk dat u somtijds klanten op locatie zult ontvangen. Uit onderzoek, uitgevoerd door adviesorganisatie Welkom!, blijkt dat circa 70% van de Nederlanders eerder samenwerken met een partij waar zij goed worden ontvangen. Toch is het lastig te voldoen aan ieders eisen en wensen. Zo zal de ene klant streven naar privacy, terwijl de andere klant het liefst direct geholpen wilt worden. Echter zijn er enkele factoren die in het algemeen erg gewaardeerd worden. Vrije parkeerplaatsen Het vinden van een vrije parkeerplaats is in de huidige samenleving een uitdaging. Bij het selecteren van een kantoor of pand is het waardevol om rekening te houden met het aantal beschikbare plekken. Betalen is vervelend De parkeerkosten lopen de spuigaten uit. Klanten zullen de kosten beschouwen als negatieve factor; een vervelende situatie als bedrijf zijnde. Bied klanten, zo mogelijk, een uitrijkaart aan om onnodige kosten te voorkomen. Niet wegwijs Bij een groot pand is het mogelijk dat klanten zullen verdwalen. Voor klanten is het aangenaam om opgevangen te worden of vooraf een routebeschrijving te ontvangen. Ook is het mogelijk een digitale receptie te plaatsen bij de ingang, waar klanten zich zelf aan kunnen melden. Vooraf zullen zij per mail informatie ontvangen over het betreffende bedrijf en extra mededelingen, waaronder een routebeschrijving en QR-code voor binnenkomst. Receptionist Bij een digitale receptie is het mogelijk een onbemande receptie te realiseren. Hierbij zullen de receptionisten de vrijheid krijgen andere taken aandachtiger voldoen. Daarbij is het raadzaam aandacht te schenken aan een prettig en rustig ontvangst. Hierbij is het uiterlijk van groot belang. Zo blijkt dat meer dan de helft van de Nederlanders het uiterlijk van een medewerker of receptioniste belangrijk vindt bij het vormen van de mening van een bedrijf. |
http://economy.nl |
